Võrgutöö probleemid ja nende lahendamine

Seitse...Windows 7 võrgutöö ja koduvõrgu loomine IX. osa


(Käib XP, Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 ja Windows 10 kohta.)

 

Võrgutöö probleemid ja nende lahendamine

 

 

 

Ka 'SS' ei suuda Suure Juhi kadunud Internetiühendust taastada... Pilt on pärit A. Hitler'i siiamaani leidmata ja avaldamata fotoalbumist (1945 aprill).



Network and Sharing Center:


Network and Sharing Center
on esimene koht, kus Sa saad oma võrgust ülevaate ja kuskaudu võid käivitada erinevaid diagnoosimise instrumente. Network and Sharing Center akna kaudu saad Sa konfigureerida võrgu jaoks vajaminevat tarkvara ja riistvara, vaadata võrguressursse, lubada ühiskasutatavaid ressursse oma kompuutris ja diagnoosida võrguprobleeme.
Sa võid ta avada mitmel moel ja paljudel juhtudel pead Sa selleks omama administraatori õigusi:

1) Kliki ekraani paremal allääres teadete väljal Network ikoonile ja seejärel kliki Open Network and
Sharing Center
lingile.
2) Kliki nupule Start ja hakka Search otsingukasti tippima sõna network seni kuni ülesse otsingutulemustesse ilmub Network and Sharing Center link; kliki antud lingile.
3) Kliki nupule Start, siis Control Panel, seejärel Network and Internet ja lõpuks Network and Sharing
Center
.
4) Kui Sul on avatud Network kaust, siis kliki üleval tööriistaribal Network and Sharing Center nupule.

Kui Sinu kompuutri ja võrgu vaheline side või Internetiühendus on katkenud, siis ilmub sinna Network and Sharing Center aknasse punane X või siis kollast värvi hüüjumärk, mis teatab Sulle, et ühendus on katkenud. Juhul kui Sul ei ole Network and Sharing Center aken avatud, siis näed ühenduse probleemide teadet ka all tegumirea paremas osas võrgu ikoonile ilmunud sümboli järgi.

Alumine pilt näitab seda et kasutaja kompuutril on ühendus nii võrgu kui ka Internetiga olemas - kõik on OK:

Ühendused on olemas



Kuid järgmine pilt näitab seda et kasutaja komuutril puudub koduvõrguga ühendus ja kõige eelduste kohaselt on viga kas traadita ruuteris endas või siis puudub side Sinu arvuti ja ruuteri vahel (näiteks kui ta on sinna 'Ethernet' kaabli abil ühendatud). Loomulikult ei saa Sa minna ka Internetti ja seda kõike näitab ka see punast värvi ristike - pilt.


Sa näed probleemiteadet ka oma tegumiribal asuva võrgu ikooni pealt, kuhu on ilmunud punane ristike:

Võrguikoonile ilmus punane ristike



Järgmine pilt näitab aga seda et Sinu kompuutril on küll võrguga ühendus olemas, aga puudub Internetiühendus ja siin võib viga olla Sinu DSL/kaabelmodemis, juhtmetes/kaablites, ISP (Sinu Interneti teenuste pakkuja) enda serveri probleemid jne, jne. Tee sellel punasel X või kollasel hüüjumärgi sümbolil klikk ja sellega käivitatakse Windows Network Diagnostics instrument, mis üritab viga kindlaks teha ja parandada seda või siis annab Sulle nõu, et mida edasi teha - pilt.


Alltulev pilt näitab seda et viga leitigi kohe ülesse ja akna "loosung" teatab, et ma peaksin oma Ethernet võrgukaabli korralikult ruuteriga ühendama (selles see antud viga oligi). Juhul kui kaabliga on asi korras, siis võid klikkida Skip this step, et proovida teisi lahendusi...:

Viga leiti kohe ülesse...


Väga tihti võid oma probleemi lahendada tehes järgmisi asju:

1) Tee oma kaabel või DSL modemile restart (ümberlaadimine).
2) Kui see ei aita, siis ühenda ta vooluvõrgust lahti, oota mõned sekundid (mõnikord 10-15 sec) ja seejärel ühenda ta vooluvõrku jälle tagasi.
3) Ühenda oma ruuter vooluvõrgust lahti, oota mõned sekundid (mõnikord 10-15 sec) ja seejärel ühenda ta vooluvõrku jälle tagasi.
4) Kui viga võib olla ainult ühes kompuutris, siis tee järgmist:

- Kliki Network and Sharing Center akna vasemas paanis Change adapter settings lingile.
- Tee järgmises Network Connections aknas oma ühenduse ikoonil paremklõps ja vali kontekstmenüüst käsk Diagnose.

Etteotsa



Võrgu kaart (Network Map):

Võrgu kaarte sai luua juba alates Windows Vista aegadest ja see vahend kasutab Link Layer Topology Discovery (LLTD) protokolli abi, et leida Sinu koduvõrgus asuvaid teisi kompuutreid ning võrguseadmeid. Seejärel kuvatakse nad kaardi või skeemi kujul ja et seda kaarti endale tellida, tee järgmist:

1) Ava Network and Sharing Center.
2) Kliki akna paremas ülaosas lingile See full map (vaata ülal kõige esimest pilti).

Võrgu kaardistamine töötab nii traadiga (juhtmetega) kui ka traadita (juhtmevaba) võrkude puhul, aga Sa pead eelnevalt valima kas Home network või siis Work network võrgutüübi (network location'i) - Public (avaliku) võrgutüübi puhul ei saa neid skeeme luua.

Alltulevatel kahel pildil ongi kuvatud ühe võrgu skeem ja siit on näha, et tegemist on üheainsa kompuutriga ja see arvuti omab kahte võrguadapterit (võrgukaarti): Ethernet võrgukaarti ja WiFi adapterit. Kui on tegemist kompuutriga, mis sisaldab mitut võrguadapterit, siis kuvatakse võrgu kaardil teda samuti mitme kompuutrina nii nagu seda on ka allasuval pildil tehtud. Peale selle on näha, et antud koduvõrgu keskseks seadmeks on traadita ruuter.

See kompuuter, mille taga Sa momendil istud, asub alati skeemi vasemal ülanurgas ja ta on ära märgistatud (esile tõstetud). Nende kompuutrite puhul, mis on võrguga ühenduses traadita adapteri abil, nende ühendusjooni kuvatakse katkendliku puntiirjoonena. Nende kompuutrite puhul, mis on võrguga ühenduses Ethernet kaabli ja Ethernet adapteri abil, nende ühendusjooni kuvatakse pideva joonena.

Üks võrgu kaart





Teine võrgu skeem



Järgmisel traadita võrgu skeemil on aga näha, et nüüd on antud võrku ühendatud ka sülearvuti, mis omab WiFi adaperit. Kasutaja istub aga oma lauakompuutri taga ja see on WiFi ruuteriga ühendatud Ethernet võrgukaabli abil, mis on torgatud ruuteri LAN porti.
Miks aga ei ole seda sülearvutit lülitatud skeemi sisse? Uba on selles et LLTD protokoll ei tööta kõikide operatsioonisüsteemide ja võrguseadmetega. Näiteks antud sülearvuti jooksutab Windows XP Pro'd ja seepärast ongi ta siin skeemil pandud eraldi akna allaossa. Eraldi kuvatakse ka need võrguseadmed, mis ei toeta LLTD protokolli ja ka need, mis ei ole õieti konfigureeritud; vahel ei ilmu nad üle-üldse siia aknasse.

Kolmas Network Map

Etteotsa



Kasuta probleemide lahendamiseks Troubleshoot Problems instrumendi abi:

Troubleshoot Problems vahend on Windows 7 sisseehitatud instrument, mis aitab lahendada nii mõndagi Internetiühenduse ja võrguprobleemi.

Toon siin ühe konkreetse näite, et oleks selgem pilt: Oletame, et Sul on traadita koduvõrk ja Sa kasutad momendil antud võrgus ühte lauakompuutrit ja ühte sülearvutit, pluss traadita ruuter ja modem. Lauakompuuter on traadita võrku ühendatud Ethernet kaabli abil, mis on torgatud ruuteri LAN porti ja sülearvuti kasutab WiFi adapterit.

Nüüd kui Sul on valitud võrgutüübiks Public network, siis saavad mõlemad kompuutrid ilusti Internetiühenduse ja kõik on korras. Kui Sa aga muudad oma võrgutüübi Home network või Work network võrgu asukohaks, et Sa saaksid oma võrgus ühiselt ressursse kasutada, st laua- ja sülearvuti vahel faile vahetada jne, siis tekivad probleemid. Nimelt niipea kui Sa lülitad sisse näiteks Home network'i, siis ei saa Sa enam oma lauaarvutiga Internetiühendust, aga sülearvutiga saab seda küll.
Kui Sa olid näiteks kunagi varem muutnud oma tulemüüri mingeid seadistusi (antud juhul siis Windowsi enda tulemüüri), siis võib juhtuda, et Sa ei saa teatud olukordades enam Internetiühendust. Sa võisid aga oma varem tehtud muudatused ära unustada ja kui Sa kohe matsu ei jaga, et milles uba, siis käivitagi see Troubleshoot Problems instrument:

1) Kliki ekraani paremal allääres teadete väljal Network ikoonile ja seejärel kliki Open Network and
Sharing Center
lingile.

2) Kliki Network and Sharing Center akna allosas Troubleshoot problems lingile - pilt.


3) Seejärel ilmub mitme valikuvõimalusega aken ja kuna Sul oli probleeme ainult Internetiühendusega, siis kliki siin Internet Connections nupule:

Ilmub


4) Kliki järgmise akna allosas esmalt Advanced lingile ja seejärel kliki Run as administrator - pilt.


5) Kliki uues aknas ülemisele "Troubleshoot my connection to the Internet" nupule:

Kliki ülemisele lingile


6) Vot nüüd ilmubki esimene aken, mis pakub ka konkreetset abi ja mis annab ka mõista, et ptobleemid on Sinu süsteemi tulemüüriga (Windows Firewall), mis ei ole õigesti konfigureeritud. Ühtlasi pakub ka esmast abi - kliki ülemisele Apply this fix nupule:

Kliki ülemisele nupule


7) Järgmises aknas näed, et üks viga likvideeriti ja seda tähistab sõna "Fixed" ja tema järel tulev roheline linnuke. Kuid üks probleem jäi ikkagi ja seda tähistatakse siin kollase hüüjumärgiga ja kui Sa proovid nüüd Internetti minna, siis ei saa Sa endiselt Internetiühendust.
Kui Sa loed nüüd seda ülemist lahendamata veateadet, siis annab ta Sulle üsna vähe infot ja 212.7.0.1 tähendab seal seda et tegemist on INFONET.EE serveri IP aadressiga ning et sellega ei saada ühendust.

Sulge aken


Kui Sa hakkad nüüd analüüsima, et milles see viga võib veel olla, siis järeldad järgmist:

- Kompuuter on õieti seadistatud, sest kui Sul oli Public network võrgutüüp, siis oli Internetiühendusega kõik korras ja seda teatab ka viimase akna veateade.

- Ka modem on järelikult korras, seda enam et sülearvuti saab praegugi Internetiühenduse.

- Ka traadita ruuteriga on kõik OK, sest Public network võrgutüübi puhul sai lauakompuuter ilusti internetiühenduse; pealegi sülearvuti saab praegugi Internetiühenduse.

- Kuid kui Sa panid tähele, siis kahes viimases aknas oli juttu ühest olulisest võtmesõnast ja selleks on "Firewall" (tulemüür). Kuigi antud instrument parandas tulemüüriga seotud ühe vea ära, aga kõige eelduste kohaselt jäi tema suhtes veel midagi tegemata. Sa ei peagi olema mingi IT-mees või aru saama kõikidest ingliskeelsetest veateadetest vaid hea on kui Sa märkad mingit võtmesõna, antud näite kohaselt siis sõna "tulemüür" - vot siin ongi Sul sellest Troubleshoot Problems instrumendist kasu, sest ta andis Sulle vajaliku vihje või siis tuletas midagi meelde...
Kuna antud momendil kasutatakse siin lauakompuutris Windows 7 enda tulemüüri, siis tuleb sinna minna, et asja lähemalt uurida ja tee järgmist:

* Kliki Start -> All Programs -> Administrative Tools -> Windows Firewall with Advanced Security (või kliki Start, tipi otsingukasti sõna firewall ja vajuta ENTER).


* Nüüd kliki akna keskmises paanis all Windows Firewall Properties lingile - pilt.


* Ava vaheleht Private Profile (siin just seadistamegi Home network ja Work network võrguühendusi) ja vali "Outbound connections" rippmenüüst Allow (default) parameeter, mis peakski olema privaatse profiili vaikimisi seadeks ning ongi kõik korras.

Vali õige parameeter


See oli vaid üks näide selle Troubleshoot Problems instrumendi kasutamisest, aga tema avaaknas saab valida ka muude probleemide lahendamise ja need on:

a) Internet Connections (internetiühenduse probleemid).
b) Shared Folders (juurdepääs teiste kompuutrite ühiskasutatavatele ressurssidele ja failidele).
c) HomeGroup (kui Sa ei näe teisi kompuutreid või ühiskasutatavaid ressursse).
d) Network Adapter (Ethernet, Wi-Fi ja teiste adapterite probleemid).
e) Incoming Connections (ku teised kompuutrid ei saa Sinu kompuutriga ühendust).
f) ... DirectAccess (lubab Sul üle Internti võtta ühenduse oma töökoha võrguga).
g) Printer (printeri probleemid).

Etteotsa



Kasuta Ping käsku:

Üheks esmaseks ülessandeks võrguprobleemide puhul on füüsilise ühenduse olemasolu kontrollimine Sinu lokaalse kompuutri ja terve võrgu vahel (k. a. Internetiühendus). Kuna võrgus kasutatakse ühenduseks tavaliselt TCP/IP protokolli, siis on väga otstarbekas kasutada Ping utiliiti.
Kui Sa kasutad Ping käsku ilma ühegi parameetrita (võtmeta), siis Windows saadab neli echo datagrammi (Internet Control Message Protocol - ICMP paketti) Sinu poolt määratud aadressile. Kui teises otsas asuv kompuuter suudab sellele vastata, siis on ühendus olemas. Tee järgmist:

- Kliki Start, tipi Search kasti sõna cmd ja vajuta ENTER.
- Tipi CMD akna käsureale käsk ping sihtaadressi_nimi (sihtaadressi_nimi on teise kompuutri IP aadress või nimi) ja vajuta ENTER.

Kasutame näiteks juba ülevalpool mainitud 212.7.0.1 IP aadressi, mis AS STV ühe dns serveri IP aadress. Selle 212.7.0.1 ip aadressi inimesele arusaadavaks nimeks on ns.infonet.ee (või cold.infonet.ee):

1) Tipime käsureale ping 212.7.0.1 (ping ja numbrite vahel peab olema tühiklahv) ja vajutame Enter. Ja kui selle tulemusel ilmub selline rida, mis on siin alltoodud aknas punase raami sees (Packets: ...), siis on sihtkompuutriga ühendus olemas ja kõik on korras:

Kõik on korras ja ühendus olemas


2) Kasutame nüüd selle 212.7.0.1 ip aadressi arusaadavat nime (ns.infonet.ee) ja tulemus on sama hea:

Sama hea tulemus

Kui kõik 4 väljasaadetud paketti tulevad tagasi samal ajal, siis on ühendusega lood väga head ja Sa pead viga otsima mujalt.
Juhul kui mõne paketi puhul ilmub teade "Request timed out", siis on Sinu masina ühendusega lood korras, aga kusagil võrgus on mingi kamm.
Kui aga kõikide pakettide puhul ilmub see "Request timed out" teade, siis on kas Sinu lokaalses masinas või siis sihtkompuutris mingi viga. Kasuta sel juhul ükshaaval järgmisi käske ja vajuta iga käsu järel Enter; enne järgmise käsu sisestamist uuri eelmise käsu tulemust:

ping 127.0.0.1

ping ::1

ping localhost


Esimene kõige ülemine käsk on IPv4 aadress ja teine käsk on IPv6 aadress. Juhul kui tuleb veateade, siis Sinu masina TCP/IP ei ole õieti konfigureeritud. Tee sel juhul järgmist:

- Kliki ekraani paremal allääres teadete väljal Network ikoonile ja seejärel kliki Open Network and
Sharing Center
lingile.
- Kliki vasemas paanis Change adapter settings lingile.
- Tee oma ühenduse ikoonil paremklõps ja vali käsk Diagnose.

või uuenda oma IP aadressi ja ava selleks seesama CMD aken ning tipi käsureale järgmine käsk ja vajuta Enter:

ipconfig /release

ipconfig /renew (et uuendada Sinu IPv4 aadressi)

ipconfig /renew6 (et uuendada IPv6 aadressi)


Etteotsa



Proovi ka järgmisi meetodeid:

1) Kasuta ping käsku, et vaadata kas Sinu enda lokaalne kompuuter vastab Sulle.

- Tee kõigepealt oma kompuutri IP aadress kindlaks. Tipi CMD akna käsureale käsk ipconfig (või ipconfig /all) ja vaata real IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.12.101 oma IP aadress järgi, siin näites on selleks 192.168.12.101

- Nüüd tipi käsk ping 192.168.12.101 ja vajuta Enter (Sina aga sisesta sinna ping järele omaenda kompuutri IP aadress).


2) Kasuta ping käsku, et vaadata kas võrgu mingi muu kompuuter vastab Sulle - sisesta ping käsu järele tolle kompuutri IP aadress.


3) Kasuta ping käsku, et vaadata kas Sinu võrgu ruuter vastab Sulle, näiteks tipi ping 192.168.10.1 ja vajuta Enter.

Oma ruuteri IP aadressi saad teada kas tema konfigureerimise saidist või siis alternatiivina tee nii: a) Kliki Start -> Network; b) Tee oma ruuteri ikoonil (ta asub "Network Infrastructure" all) paremklõps ja vali Properties; c) Ava sakk Network Device ja vaata lehe allosast "IP address" realt.


4) Kasuta ping käsku, et vaadata kas mõni sagedasti külastatav sait vastab Sulle, no võtame kas või sellesama sõimamiskoha www.delfi.ee, tipi CMD aknasse:

ping www.delfi.ee ja vajuta Enter

või siis tipi tema numbriline IP aadress (parem on kasutada numbrilisi IP aadresse - info allpool):

ping 212.47.223.247 ja vajuta Enter.


5) Kasuta Pathping käsku sellesama saidi suhtes, mida Sa kasutasid eelmises 4. punktis, st tipi käsk:

pathping www.delfi.ee ja vajuta Enter.

See testimine võtab natuke rohkem aega ja kui valmis, siis uuri veergude Lost/Sent = Pct all olevaid andmeid.


NB! Kuid mõningatel juhtudel võib väliste saitide puhul selle Ping käsu kasutamine ebaõnnestuda ja ilmub "Request timed out" teade. See juhtub seepärast, et osa väga populaarseid saite blokeerivad igasuguse ICMP liikluse, sealhulgas ka Ping paketid. Seepärast kasuta testimiseks erinevaid saite...


Juhul kui kahes viimases 4. ja 5. punktis toodud meetodid ebaõnnestusid, siis võib olla ka DNS probleem. Domain Name System (DNS) on internetiserverite osa ja tema ülessandeks on saitide host ehk domeeninimed (näiteks www.delfi.ee) transleerida nende numbrilisteks IP aadressideks (näiteks 212.47.223.247 - www.delfi.ee puhul).
Sel juhul kui Sa kasutad oma IP konfiguratsioonis DNS servereid, siis kontrolli, et kas TCP/IP seadistused viitavad ikka õigetele DNS serveritele. Sa saad seda kontrollida nii:

- Kliki ekraani paremal allääres teadete väljal Network ikoonile ja seejärel kliki Open Network and
Sharing Center
lingile.
- Kliki vasemas paanis Change adapter settings lingile.
- Tee oma ühenduse ikoonil paremklõps ja vali käsk Properties.
- Tee 2x klõps Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) parameetril ja vaata, et kas Sa kasutad DNS servereid, tavaliselt ei kasutata. Juhul kui Sa siiski kasutad, siis kirjuta nende aadressid ülesse, helista oma ISP-le (Interneti-teenuste pakkujale) ja võrdle tema poolt pakutavatega - kas ikka klapivad.
Sa võid kasutada ka Ping käsku, et kontrollida tema abil seda et kas antud dns serveritega saab ühendust ja kui ei saa, siis eemalda nad sealt loetelust - seda loomulikult juhul kui Sinu ISP kasutab mitut DNS serverit.



Märkus: Sa võid suvalise saidi numbrilise IP aadressi teada saada käsu nslookup abil:

a) Kliki Start, tipi Search kasti sõna cmd ja vajuta ENTER.
b) Kliki käsureale nslookup saidi.aadressi.nimi ja vajuta Enter, näiteks:

nslookup www.delfi.ee

c) Nüüd vaata Addresses (või Address) järel tulevaid numbrilisi IP aadresse, mõnel saidil võib neid olla mitu tükki:

nslookup käsk


Või näiteks www.neti.ee numbrilised IP aadressid - pilt.


Või näiteks siinse kodulehe oma (landfield.pri.ee), kus on üks numbriline IP aadress - pilt.


PS! Internetis on ka piisavalt palju neid saite, mis väljastavad Sulle iga saidi numbrilised IP aadressid ja muu sellega seonduva (omanik, server, aadress, riik jne).

Etteotsa



Üleliigsete ja kasutute traadita võrkude eemaldamine:

Sul võib ajapikku neid traadita võrke (wifi võrguühendusi) tekkida üsna palju ja juhul kui Sa enam neid võrke ei vaja ning kasutama ei hakka, siis võid need eemaldada.

Tee järgmist:

1) Kliki ekraani paremal allääres teadete väljal Network ikoonile ja seejärel kliki Open Network and
Sharing Center
lingile.

2) Kliki "View your active networks" all oma võrgu ikoonile:

Kliki oma võrguikoonile


3) Järgmises aknas kliki Merge or delete network locations lingile - pilt.


Märkus: Antud aknas võid ka oma võrgu ikooni välimust muuta, kliki nupule Change ja vali talle mingi uus ikoon (kas Windows'i enda või siis mingi omaenda ikoon).
Sa võid ka muuta oma võrgu nime (tipi "Network name" kasti uus sobivam nimi) - võrgu nime muutmine ei mõjusta vähimalgi määral "Workgroup name", "SSID" või domeeninime. Seda nime näed anult Sina oma kompuutri ekraanil ja teised kasutajad võrgus võivad samuti oma arvutites võrgu nime muuta.



4) Viimases aknas märgista mittevajalik võrguühendus ja kliki nupule Delete:

Märgista võrk ja kliki Delete

Sa saad siin kustutada ainult neid võrke, mis ei ole momendil kasutuses (veerus "Status" peab olema Not in use).
Kui veerus "Type" on kiri Managed, siis on tegu domeeni ühendusega - siin näites seda ei ole.

Märkus: Sa võid ka sel teel oma mittevajalikke traadita võrke eemaldada: Kliki Start, tipi otsingukasti sõna network ja kliki üleval Manage wireless networks. Seejärel märgista vajalik traadita võrk ja kliki Remove.


NB! Ootamatult katkenud Internetiühenduse taastamine (teises veebidokumendis - seal) ja kui Sul läks pärast sleep režiimist väljumist Internetiühendus kaduma (teine veebidokument - seal).



Mis vahe on TCP ja UDP protokollidel? (Ja ka uuest QUIC protokollist.)

Mõlemad TCP ja UDP on protokollid, mida kasutatakse andmeühikute (andmepakettide) edasisaatmiseks üle Interneti. Mõlemad on kõrgema taseme protokollid (st ehitatud Interneti protokolli peale). Ehk siis olenemata sellest et kas Sa saadad paketi TCP või UDP kaudu, saadetakse pakett ikkagi vastavale IP aadressile. Neid pakette töödeldakse ühtemoodi, nad saadetakse Sinu kompuutrist üle ruuteri ja/või modemi sihtpunkti. TCP ja UDP ei ole ainsad protokollid, aga nad on kõige levinumad. Üsna laialdaselt kasutatav termin "TCP/IP" viitab TCP üle IP. UDP üle IP viitab aga "UDP/IP" terminile.

* TCP (Transmission Control Protocol): See on kõige enim kasutatav protokoll Internetis. Näiteks kui Sa tahad vaadata mingit veebsaiti ja avad selle, siis saadab Sinu kompuuter TCP paketid veebiserveri aadressile paludes saata antud veebsait Sinu brauserisse. Seejärel vastab veebiserver saates Sulle TCP pakettide voo, mis "liidetakse kokku" ja selle tulemusel näedki enda poolt avatud veebsaiti. Kui Sa klikid seal veebsaidis kusagile, siis saadab Sinu brauser TCP paketid ja server saadab paketid tagasi (pilt). See ei ole ainsaks kommunikatsiooniteeks, näiteks eemalasuv süsteem saadab paketid tagasi teatades Sulle, et ta sai Sinu poolt saadetud paketid kätte.
TCP protokoll garanteerib selle et saaja saab kõik paketid kätte vastavalt nende õigele järjekorrale. Saaja saadab sõnumid tagasi saatjale kinnitades, et ta sai sõnumid kätte. Juhul kui saatja ei saa korrektset vastust, siis saadab ta need paketid uuesti, et veenduda selles et saaja sai ikka kõik ilusti kätte. Pakette kontrollitakse ka vigade suhtes ja seega ei lähe saadetud paketid kaduma ega rikuta neid ka saatmise käigus.

* UDP (User Datagram Protocol): Datagramm on sama asi mis ka informatsioonipakett (st andmepakett). UDP protokoll töötab sarnaselt TCP omaga, aga siin ei tehta ühtegi vigade kontrollimist - see kõik on välja lülitatud. Ühesõnaga andmepakettide edastamine toimub nüüd palju kiiremini. UDP protokolliga saadetakse paketid kohe saajale. Saatja ei oota saajalt vastust selle kohta, et kas too ikka sai kõik paketid kätte vaid ta jätkab kohe järgmiste pakettide teele saatmisega. Kui Sa oled pakettide saaja ja kui Sa ei saanud mingit paketti kätte, siis on see halb - Sa ei saa küsida neid pakette uuesti.
UDP protokolli kasutatakse siis kui internetikiirus on väga kehva ja kui vigade kontroll EI OLE vajalik. UDP protokolli kasutatakse näiteks otseülekannete (või video / filmide reaalajas vaatamise) ja onlain mängude puhul.

Kui Sa konfigureerid oma ruuterit või tulemüüri ja kui Sa ei tea, et kas mingi tarkvara kasutab TCP või siis UDP protokolli, siis vali talle mõlemad ("Both") parameeter, et kehtestada sama reegel nii TCP kui ka UDP andmeedastusele.



PS! QUIC (või Quick UDP Internet Connections) protokoll: Google teatas 2013. a. juunis oma eksperimentaalsest meetodist veebiühenduse kiiruse suurendamisel ja seda tänu uuele protokollile, mida kutsutakse QUIC või Quick UDP Internet Connections. Selle asemel, et kasutada TCP ja TLS (Transport Layer Security) interneti standardit, kasutatakse nüüd QUIC protokolli, mis vähendab vebilehe laadimise aega ja puhverdamist, sest ta nõuab kliendi ning serveri vahel vähem tagasi-ja-edasi vestlusi (konversatsioone). Google ise ütleb selle kohta järgmist:

The standard way to do secure web browsing involves communicating over TCP + TLS, which requires 2 to 3 round trips with a server to establish a secure connection before the browser can request the actual web page. QUIC is designed so that if a client has talked to a given server before, it can can start sending data without any round trips, which makes web pages load faster.

QUIC (või Quick UDP Internet Connections) protokoll

Praegu tehakse ligikaudu 50% Chrome brauseri päringutest QUIC protokolli abil ja tulemuseks on kiirem otsingutulemuste saamine ja näiteks YouTube puhul on puhverdamine vähenenud ligi 30%. Google arendab antud QUIC protokolli edasi ja üritab QUIC ühendust teha ametlikuks veebi standardiks.

Kui Sa tahad oma Chrome brauseris selle QUIC protokolli / ühenduse välja lülitada, siis tipi brauseri aadressiribale about:flags ja vajuta ENTER ning pane “Experimental QUIC protocol” jaoks “Disabled” parameeter.

Etteotsa

< Tagasi

< Tagasi Windows 7 pealehele ja sisukorda

 

Saada ka enda tuttavale lugemiseks!

Kui Sa saadad meili, siis on Sinu saadetavas kirjas selle lehe aadress juba
olemas ja muu saad ise juurde lisada.

Sisesta siia saaja e-mail aadress:

 

 

elaja koju | About Us | About Me | Site Map | POSTKASTI EI OLE! Sorry, no mailbox | © Ahv & Co Eesti Vabariik nov. 2008