Kontrolli
oma printerit ennast
Testi
printeri draiverit
Kui
ainult ühe programmiga esinevad printimisprobleemid
Kõrvalda
algul ja siis installeeri ümber oma printeri draiver (driver)
Hoolda
oma kõvaketast
Kontrolli
printeri seadistusi/omadusi (Printer Properties dialoogiaknas)
Kuidas
käivitada Printing Troubleshooter(Printimise Vigadeotsimist)
New
Hardware Wizard (Uue Raudvara Nõustaja) võib pärast igat kompuutri
ümberlaadimist hakata jälle Sinu printerit tuvastama
Spool
data format (spuulimise andmeformaat)
Kontrolli,
et kas Sinu printeri port on konfigureeritud ja kas ta töötab õieti
Printeri
pordi eemaldamine ja ümberinstalleerimine
Kontrolli
ka printimise spuulingut (print spooling)
Probleem
Internet Explorer`ist printimisega
Kui
Sul tekib probleeme bidirectional (kahesuunalise) printeriga
Paljud printeriga seotud probleemid võivad olla seotud printeriseadme enesega. Alati kui tekib printimisega probleeme, siis kõigepealt kontrolli:
• Kontrolli,
et kas Sinu printeri toitepistik on ikka korralikult voolupesas.
• Kontrolli, et kas Sinu printeri enese ühendusjuhe/kaabel on korralikult
ühendatud printeri pordiga (st arvutibloki tagaosas oleva printeri ühenduspistikuga,
tavaliselt on selleks kas LPT1-port või
tänapäeval ka USB-port). Vaata, et seesama
ühenduskaabel oleks õieti ühendatud ka printeri enesega (st
prineri enese vastavasse pistikusse). Väga sagedasti
ongi just ühenduskaabli ja voolukaabli ebakorrektne ühendus vea põhjustajaks,
Sul tuleb neid kaableid kontrollida, ühenda need kasvõi uuesti lahti
ja siis ühenda jälle tagasi...
NB! Vaata nende LPT ja USB
portide fotosid ning selgitavat infot sealt!
• Kontrolli, et kas printerisse on ikka paber sisse pandud (või
siis vastav printimisvahend: fotopaber, ümbrik jne) ja et kas paber ei
ole ummistunud. Kaasaegsamate ja kallimate printerite puhul, isegi kui paber
on printeris olemas, ava paberi sissesõõtmise sahtel ja sulge
ta siis uuesti...; ava ka värvikassettide "sahtli" kaas ja sulge
sii uuesti.
• Kontrolli, et kas tindikassetid sisaldavad tinti/värvi ja et kas
nad on korralikult paigaldatud. Kui Sa ei ole kaua aega printinud, siis võib
juhtuda, et printeri värvi pritsimismehhanism on koos selles oleva tindiga
ära kuivanud, sel juhul tuleb see puhastada (vaata oma printeri dokumentatsioonist
või siis tema tarkvaraprogrammist järgi, et kuidas seda teha, aga
osadel printeritel on ka selleks oma vahend olemas ja see tuleb käivitada
siis Sinu printeri omadusteaknast - kuidas aga seda omadusteakent avada, sellest
tuleb edaspidi juttu). Ära osta endale neid tindi/värvikassette tagavaraks,
pikaaegsel seismisel võivad need ära kuivada...
• Kui Sinu printer omab online-offline seadistust
või sellist nuppu, siis kontrolli, et kas printer on ikka online reziimis.
• Lülita korraks enda printer välja
ja lülita ta siis 5-10 sekundi pärast jälle sisse.
See vahend aitab sagedasti, sest printer hakkab streikima
väga tihti just printeri mälu ületäitumisel...
• Tihti aitab ka
see kui teed oma kompuutri ümberlaadimise (restardi)!
Kui Sinu printeril on olemas ka menüünupp,
siis vajuta lihtsalt seda ja ka siis võib kõik jälle korda
saada; ava ja sulge korraks ka tindikassettide paigalduskaan, ka see aitab mõnikord.
• Kui paigaldad alles uut printerit, siis vaata, et järgid täpselt
printeri tootjatehase installeeerimisjuhiseid ja et oleks installeeritud ka
tootja poolt kaasaantud printeri draiver (laserplaadi
või disketiga kaasa antud)! Kui ostad kellegi käest vana printeri,
siis ära unusta müüjalt küsida ka printeri draiverit. Kui ostad printeri poest, siis peavad ka nemad selle draiveri kaasa andma (nüüd
tavaliselt eraldi CD-plaadil).
Üldiselt on Windows XP opsüsteemis juba tuntumate printeritootjate
printerite draiverid olemas, õigemini tema installeerimise CD plaadil
ja neid saab siis oma süsteemi installida kas siis Start
> Printers and Faxes kaudu või siis Device
Manager`i kaudu.
Draiver - see on pisike programmike, mis
on nagu vahendaja Sinu kompuutri ja seadme vahel, st ta juhib Sinu seadet ja
edastab kompuutri ja seadme käskusid ning andmeid, antud juhul on siis
selleks seadmeks Sinu printer ja draiveriks printeriga kaasaantud draiver (või
siis juba operatsioonisüsteemis olemasolev draiver), mis asub siis kas
disketil või CD-plaadil.
Aga tulevikus tuleks Sul minna selle preinteri tootja kodulehele ja sealt alla
laadida oma printeri draiveri uusim versioon, tihti on printeri tarkvaral
selleks olemas ka vahend, mis ise teatab Sinule printeri uuendamise võimalustest.
Või näiteks kui Sa lähed HP kodulehele, siis on Sul võimalus
seal klõpsata ühele lingile, mis käivitab nende saidi testimisvahendi,
mis tuvastab siis ise, et kas Sul on vaja uuendada HP printerit, juhul, kui
see Sul on... Ja kui on vaja, siis tehakse seda juba automaatselt, ilma, et
Sa peaksid ise midagi eriti tegema.
Muide, Start > Printers and Faxes kaudu avatavas
printerite kaustast saab ka minna otse Sinu printeri kodulehele, selleks märgista
oma printeriikoon parempoolses aknas ja siis klõpsa vasemas paanis all
lingile Go to manufacture`s Web site!
NB! Väga sagedasti ei saa printida pärast
seda kui olid midagi oma opsüsteemis muutnud, näiteks teinud tema
parandusinstalleerimise (repair install), sel juhul aitab tavaliselt see kui
võtad oma printeri draiveri disketi või
siis CD-plaadi ja installeerid selle draiveri uuesti opsüsteemi (lihtsalt
sisestad plaadi CD/DVD ROM sahtlisse ja installid...).
• Kui Sinu printeri dokumentatsioon käsitleb veaprobleeme,
siis uuri ka neid...
• Kui on võimalik, siis täida ka oma printeri enesetest.
Printeri "enesetestimise vahend" ("self-diagnostic" tool)
võib samuti lahendada probleemid. Selline enesetestimine on eri printeritel
erisugune ja seda vaata juba oma printeri dokumentatsioonist.
Kui Sul on aga ligipääs mingile teisele kompuutrile, siis kontrolli,
et kas Sinu printer selle teise arvutiga töötab.
Kui selles esimeses peatükis toodud osade punktide kontrollimisel ei hakka
printer tööle või siis ei funksi ta ka pärast teise arvutiga
ühendamist, siis tuleb Sul ta remonti viia! Üldiselt ei maksa
tänapäeval neid remontida vaid tuleks kohe uus printer osta!
Testi draiverit tekstiredaktorite Notepad või siis WordPad abil.
1. Kuna antud tekstiredaktorid
on Windows`is alati olemas, siis: tee oma kompuutri ümberlaadimine, klõpsa Start, osuta All Programs,
osuta Accessories ja siis klõpsa Notepad või WordPad. (St Start
- All Programs - Accessories > Notepad või siis WordPad.)
2. Tipi Notepad`is või siis WordPad`is mingi tekst ja püüja
seejärel printida see tekst välja. Kui Sul printimine õnnestub,
siis on viga ainult ühes programmis, millest Sa eelnevalt ei suutnud printida
või siis Windows ei suuda täita antud programmi mingit printimise
käsku, mida see programm nõuab. Sel juhul loe siis altpoolt sektsiooni
"Kui
ainult ühe programmiga esinevad printimisprobleemid".
Kui Sul printimine ikkagi ei õnnestu, siis proovi kasutada
oma printeril baasdraivereid:
• Kui Sa kasutad PostScript printerit, siis installi oma süsteemi Apple LaserWriter NT draiver või Apple
LaserWriter II NT draiver. See on PostScript
printeri baasdraiver ja proovi siis temaga testida.
• Kui printer ei ole PostScript printer, siis installi oma süsteemi Generic/Text Only draiver. See on mitte postscript
printeri baasdraiver ja ta sobib kõikidele taolistele printeritele;
temaga saab siis ainult printida teksti ja ta ei võimalda ka kasutada
kõiki Sinu printeri võimalusi...!
Kuidas installida Generic/Text Only draiverit (sama käib ka nt Apple LaserWriter II NT ja teiste draiverite kohta):
a) Start
> Printers and Faxes ja avatakse Sinu Printers and Faxes kaust,
kus on olemas siis kõik Sinu printerid/draiverid;
b) Klõpsa akna vasemas paanis lingile Add a printer (või
tee siis akna tühjal kohal hiire paremklõps ja vali käsk
Add Printer);
c) Avatakse Add Printer Wizard (Printeri Lisamise
Nõustaja) aken. Klõpsa nupule Next>
ja vaata, et oleks valitud raadionupp Local printer attached
to this computer ning, et ei oleks linnukest ruudus Automatically
detect and install my Plug and Play printer, seejärel klõpsa Next>;
Enne kui edasi loed, vaata läbi ka dokument, kus on juttu nendest LPT ja USB portidest ( fotosid ja selgitav infot): sealt!
d) Järgmises
aknas vali ripploetelust Use the following port oma
printeri port, mille külge ta on lülitatud. Arvatavasti on ta Sul
lülitatud kas LPT1 porti ((sel juhul
vali LPT1: (Recommended Printer Port)) või
siis USB porti ((siis vali USB001 (Virtual
printer port for USB) või kui printer on lülitatud
arvutibloki teise USB porti, siis vali USB002 (Virtual printer port for
USB)) ning vajuta jälle Next>;
e) Järgmises aknas vali vasakpoolsest Manufacturer kastist element/tootja
Generic ja parempoolsest kastist Printers rida
Generic / Text Only ja vajuta Next>;
f) Järgmise aknas vajuta lihtsalt Next>;
g) Nüüd jäta seesama nimi, mis selles Printer name kastis
juba on (seal on Generic / Text Only), alles, aga
võid ta ka asendada endale sobivama nimega;
Vaata, et allpool oleks rea Do you want to use this printer as the default
printer? all valitud raadionupp No, vajuta
Next>;
h) Vali raadionupp Do not share this printer ja
klõpsa Next>;
i) Järgmises aknas vali küsimuse Do you want to print a test page?
jaoks raadionupp No ja siis vajuta Next> ning lõpuks Finish.
j) Nüüd ava oma printerite kaust (Start >
Printers and Faxes) ja sinna peab olema nüüd lisatud Generic
/ Text Only printer.
Nüüd, et kontrollida, et kas Sinu printerile ikka paigaldati see uus
draiver, selleks tee sellel Generic / Text Only printeril paremklõps ja vali käsk Properties.
Siis ava leht Ports ja seal peab portide loetelus
olema näiteks midagi taolist: USB001 Virtual
printer port for USB Generic / Text Only, hp psc 1310 series - siin
tõin ma näiteks enda multifunktsionaalse printeri (hp psc 1310 series),
st ta on mul lülitatud USB001 porti ja tema mudeliks on hp
psc 1310 series, seega on siin kõik õige ja ma võin
proovida printida Generic / Text Only draiveriga.
Aga näiteks kui mul oleks enda printer olnud lülitatud LPT1 porti
ja ma oleks siis vastavalt tolles uue printeri nõustajas valinud pordiks LPT1: (Recommended Printer Port), siis oleks siin
printeri omadusteaknas lehel Ports aktiveeritud hoopis port LPT1:
Printer Port Generic / Text Only, hp psc 1310 series.
NB! Kui Sa teed nüüd selles printerite
kaustas paremklõpsu oma päris printeril (vaikimisi printeril - minul
siisnäiteks hp psc 1310 series printeril)
ja valid käsu Properties ning avad seal lehe Ports, siis on ka seal aktiveeritud sama port,
mis ka sellel Generic / Text Only printeril, st
siis minu printeri puhul siis: USB001 Virtual printer
port for USB Generic / Text Only, hp psc 1310 series. See näitab,
et minu printer hakkab nüüd kasutama mitte oma päris draiverit
vaid hoopis ajutist Generic / Text Only draiverit.
Ava tekstiredaktor Notepad ja tipi sinna paar lauset,
seejärel vali menüüst File käsk Print... (st File > Print...);
nüüd vali aknast Printer ülevalt loetelust oma päris
printer (minul seega hp psc 1310 series
printer) mitte aga seda Generic / Text Only printerit. (Tegelikult on ta seal juba vaikimisi märgistatud ja tema ikooni
tähistab ka "linnuke", mis näitab, et ta on meil vaikimisi
printer). Vajuta nupule Print ja testi...
Kui see testprintimine õnnestub, siis nätab see,
et Sinu printer töötab, aga midagi on viga Sinu printeri omaenese draiveriga ja Sul tuleb oma printeri draiver ümber installeerida,
sel juhul loe siis
altpoolt sektsiooni "Kõrvalda algul ja siis
installeeri ümber oma printeri draiver (driver)".
Kui aga testprintimine ei õnnestu ka selle baasdraiveriga,
siis võib viga olla kas printeri pordis (sellest tuleb veel juttu),
tema ühenduskaablis või siis printeril enesel...
TÄHELEPANU! Kui Sul printimine
õnnestus või Sa katsetasid niisama, siis tuleb Sul pärast
selle baasdraiveriga testprintimist
paigaldada oma printerile tagasi tema enda pärisdraiver,
muidu prindib Sinu printer ainult teksti ja Sa ei saa kasutada kõiki
tema funktsioone...
Selleks tee:
1. ava printerite kaust (Start > Printers and Faxes) ja tee hiire paremklõps printeril Generic/Text Only ning vali käsk Propeties;
2. ava leht Ports ja pane portide loetelus linnuke kusagile mujale ruutu, näiteks: FILE: Print to File ette ruudukesse ning klõpsa OK. Kui Sa avad nüüd oma päris printeri omadusteakna ja selle lehe Ports, siis on seal juba aktiveeritud Sinu enda printer koos tema õige draiveriga (näiteks minul siis: USB001 Virtual printer port for USB hp psc 1310 series).
Kui Sul esineb printimisega probleeme ainult ühest programmist, siis näitab see, et tegemist ei ole Windowsi enesega vaid just selle antud programmi või siis Sinu riistvara probleemiga. Kui Sa saad printida näiteks Notepad`ist või WordPad`ist ja ka teistest programmidest, siis proovi järgmisi samme, et leida ülesse probleem, mida sisaldab see programm, mis ei lase printida:
1. Mõtle
selle üle, et mis probleem täpselt on. Näiteks, kas Sinu
programm prindib graafikat korralikult või siis esineb probleeme hoopis
fondi (kirja) printimisega?
2. Kas jama esineb ainult ühe dokumendi printimisel või siis kõikide
dokumentidega? Proovi printida tühi dokument sellest programmist
ja kui see õnnestub, siis on tegemist nähtavasti kas mäluga
või siis fontidega.
Prindi erinevaid lihtsamaid faile. Näiteks loo uus dokument, mis sisaldab
vähe infot. See näitab, et kas vea põhjuseks on programm ise
või siis midagi dokumendis.
Kontrolli vaba ruumi olemasolu süsteemikettal, et näha kas väiksemamahulist
dokumenti prinditakse korralikult.
3. Uninstalli see programm ja installeeri ta siis uuesti. Üldiselt
aitab kõikide programmide uninstallimine ja siis uuesti installimine
likvideerida igasuguseid probleeme...
4. Otsi ülesse oma programmi koduleht ja vaata kas seal on infot antud
probleemi kohta, seejuures tuleks ka sealt kodulehelt alla laadida ka kõik
parandused/täiendused või siis uuendada (upgrade)
antud programmi.
Kõrvalda algul ja siis installeeri ümber oma printeri draiver(driver):
I. See punkt on küllaltki oluline, seda moodust läheb mõnikord üsnagi sagedasti vaja...
1. Klõpsa Start ja siis Printers and
Faxes.
2. Tee vajalikult printeriikoonil paremklõps ja vali kontekstmenüüst
käsk Delete.
Kui Sind hoiatatakse, et hävitatakse kõik failid, mis on seotud antud printeriga, siis klõpsa Yes.
TÄHTIS! Kui Sa kasutad kolmandate firmade draiverit või oma printeri draiverit ja ta on Sul disketil või CD plaadil olemas (näiteks see draiver, mis Sulle poes koos uue printeriga kaasa anti), siis algul uninstalli oma vana draiver ja installeeri seejärel kas disketilt või CD-plaadilt oma printeriga kaasaantud õige draiver!
Uuri ka oma printeri dokumentatsiooni
ses küsimuses..., mõned printerid on niivõrd spetsiifilised,
et neid saabki installeerida korralikukt ainult temaga kaasasoleva dokumentatsiooni
ja draiveri abil!
Kui aga Sul ei ole seda draiverit, siis jätka kolmandast punktist. Üldiselt
omab Windows XP samuti kõikide peamiste printeritootjate printerite draivereid,
osa neist asub Windowsi installeerimise CD plaadil...
Sa peaksid ka minema Windows Update kodulehele ja sealt vasema paani
kaudu laadima alla
uuemad saadaolevad draiverid. Hiljem võid
minna oma printeri tootja kodulehele ja proovida sealt alla laadida uusim
draiveriversioon; kui Sul on oma printer installeeritud, siis saad minna
tema tootja kodulehele kas siis temaga kaasasoleva tarkvaraprogrammi kaudu või
siis ava seesama Printers and Faxes kaust, märgista
oma printer ja siis klõpsa akna vasemas paanis all lingile Go
to manufacturer`s Web site, juhul kui selline link peaks sinna ilmuma(seal
tuuakse ära ainult tuntumate firmade kodulehtede lingid).
3. Klõpsa Start ja siis Printers and
Faxes.
4. Tee 2x klõps ikoonil Add Printer ja siis
järgi Add Printer Wizard`i (nõustaja)
instruktsioone, et teha oma printeri draiveri ümberinstalleerimine.
Üldiselt käib see installeerimine
samamoodi nagu ka eelpool sektsioonis "Testi printeri
draiverit" alapealkirja "Kuidas
installida Generic/Text Only draiverit(sama käib
ka nt Apple LaserWriter II NT ja
teiste draiverite kohta)" all oli ära toodud.
Kuid selle vahega, et algul proovi selle nõustaja teises aknas jätta linnuke ruutu Automatically detect and install
my Plug and Play printer ja vaata, et kas siis Windows leiab Sinu printeri
ülesse(printer peab olema eelnevalt sisse lülitatud) ja kas ta installib
ta korralikult. Juhul aga kui see moodus ei õnnestu, siis alusta otsast
peale ja korista nõustaja teisel lehel linnuke ruudust Automatically
detect and install my Plug and Play printer ja jätka käsitsi
installeerimist. Selleks tuleb Sul nõustaja neljandas aknas valida vasakpoolsest Manufacturer kastist oma printeri tootja ja parempoolsest kastist Printers
enda printeri mudel.
Ära unusta selle nõustaja kolmandas aknas valida oma printerile
ikka see õige port, st mille külge ta on tegelikult lülitatud.
II. Kui Sul on aga installeeritud Service Pack, siis toon ära selle, et kuidas käsitsi eemaldada ja siis ümber installeerida printeri draiverit. Kui Sa oled printeri ümber installeerinud, siis tuleb Sul kindlasti uuesti installeerida ka Service Pack!
Nendest Service Pack`idest
saad lugeda siit!
Kui Sa eemaldad oma printeri Printers kaustast,
siis printeri draiveri faili ennast ei kõrvaldata Sinu kõvakettalt.
Juhul, kui see printeri draiver on rikutud, siis aitabki allpooltoodud
protseduur eemaldada ja ümber installeerida printerit nii, et ka tema draiver
installeeritakse ümber:
Et kõrvaldada printeri draiverit Windows XP`s:
Kontrolli oma kõvakettal olevat vaba ruumi. Printimise ülessandeid ei saa täita, juhul kui kettal ei ole küllaldaselt ruumi, et spoolida printimise töid.
Käivita programmid Disk Cleanup ja Disk Defragmenter:
1. Tee oma kompuutri
ümberlaadimine tavalisse reziimi.
2. Klõpsa Start - All Programs - Accessories -
System Tools > Disk Cleanup.
3. Kui antud ScanDisk programm lõpetab, siis klõpsa Start
- All Programs - Accessories - System Tools > Disk Defragmenter Ära
selle programmi ajal oma kompuutrit kasuta ja sulge enne kõik programmid
ning lülita välja ka ekraanisäästja (screensaver).
Kui Sinu printer prindib kehvalt või ei prindi täielikult, siis:
1. Klõpsa Start ja siis Printers
and Faxes.
2. Tee oma printeriikoonil hiire paremklõps ja vali käsk Properties.
3. Kontrolli, et kas Sinu printeri omadused on selles dialoogiaknas ikka õieti
seatud, infot selle kohta saad kas siis oma printeri dokumentatsioonist või
siis tema kodulehelt. Seal on ka tavaliselt nupp Print
Test Page (Prindi Kontrolldokument), kasuta ka seda...
Antud omadusteaknast tuleb veel edaspidi juttu!
1. Klõpsa Start ja siis Help and Support.
2. Pick a Help Topic all klõpsa Fixing a problem.
3. Vasemas paanis klõpsa Printing problems.
4. Nüüd klõpsa paremas paanis Printing
Troubleshooter.
Kuidas aga kasutada seda Printing Troubleshooter`it:
1. Klõpsa
parameetrit, mis näis käivat Sinu printeri kohta ja siis klõpsa Next.
2. Korda esimest(1) sammu seni kuni Sinu probleem on lahendatud või kuni
Sa oled jõudnud vigadeotsimise tee lõpuni. Sa võid klõpsata
igal ajal ka nupule Back, et korrata viimast
sammu või siis klõpsata Start Over,
et alustada otsast peale.
MIDA TEHA:
Et seda probleemi
lahendada, selleks täida kõik New Hardware
Wizard`i sammud, isegi siis kui see nõustaja ei suuda avastada
uut printerit.
Katsu oma printeri tootja kodulehelt alla laadida oma printeri draiveri
uusim versioon või siis vaata, et kas seal on juttu sellest, et
kuidas käituda Found New Hardware Wizard`iga tekkiva probleemi puhul - näiteks külasta
HP Websaiti.
Kasuta Registry Editor`it, et kõrvaldada
rikutud võti, tee nii:
1. Logi oma kompuutrisse sisse Administrator`ina.
2. Klõpsa Start ja siis Run.
3. Aknasse Open tipi käsk regedit ja siis
klõpsa OK.
4. Otsi ülesse ja klõpsa järgmist registrivõtit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\LPTENUM
5. Tee nüüd sellel võtmel paremklõps ja vali käsk
Delete.
6. Teate Confirm Key Delete peale klõpsa Yes.
7. Sulge Registry Editor ja tee kompuutri ümberlaadimine. Pärast Windows XP restarti ta tuvastab printeri ja installib temale ka
toe ning rohkem ei teki eelpooltoodud probleemi igal Win XP ümberlaadimisel...
Mis asi on spooling (spuulimine)?
See tähendab mingite tööde (andmete) panemist puhvrisse (buffer), mälu spetsiaalsesse oblastisse või siis kõvakettale, kuhu siis mingi seade saaks hiljem nendele
töödele/andmetele ligipääsu kui ta on selleks valmis.
Mälupuhvrisse (memory buffer) pannakse ajutiselt igasuguseid andmeid
ja neile saab ligi ning neid saab muuta suvalises kohas antud puhvris, pealegi
saab sellisesse puhvrisse lisada andmeid suvalisse kohta. Kuid spooling`u korral
lisatakse valmis andmed ainult puhvri lõpuossa ja nendele ei saa ligi
suvalisest kohast ning neid ei saa ka muuta selles puhvris!
Peamisi spooling`u rakendusi on printimise spooling (print
spooling). Printimise spuulimisel laetakse dokumendid puhvrisse (tavaliselt kõvaketta vastavasse oblastisse) ja printer tirib need
sealt siis välja kui ta leiab selleks sobiva momendi... Kuna dokumendid
asuvad puhvris, kuhu neile võib printer siis igal ajal ligi pääseda,
siis võib kasutaja tegeleda oma kompuutris teiste ülesannetega kuna
printimine toimub tagaplaanil(varjatult). Spooling lubab kasutajatel saata printimisele
järjest mitu tööd ilma, et nad peaksid ootama kuni printer ühe
dokumendi printimise lõpetab.
Üks peamisi printeri probleeme on ka spuulimise andmeformaat (spool
data format).
Windows XP`s on sisseehitatud tugi järgmistele andmeformaatidele:
Printeritele, mis
ei ole PostScript printerid (non-PostScript
printers) spoolitakse
kõik väljaminevad andmed EMF formaadis. Aga Postscript
printeritele spoolitakse kõik väljaminevad andmed RAW formaadis.
(RAW-formaadis printimine võtab ligi kaks korda kauem aega...)
Tegelikult ei ole see aga nii lihtne. Kui Sul tekib mitte-Postscript või
siis Postscript printeriga printimisel probleeme, siis kontrolli algul, et kas
Sinu printerile on ikka kehtestatud õige andmeformaat ja kui kõik
on korras, aga ikkagi esineb probleeme, siis vaheta antud andmeformaat teise
vastu välja. Proovi siis uuesti printida.
Et kontrollida Spool Data formaati, selleks tee:
1. Klõpsa Start ja siis Printers and
Faxes.
2. Tee oma printeriikoonil hiire paremklõps ja vali käsk Properties.
3. Printer Properties dialoogiaknas ava leht Advanced.
4. Lehel Advanced klõpsa nupule Print Processor... Ilmub Print Processsor dialoogiaken.
5. Klõpsa ja vali erinev andmeformaat.
NB! Kui printimisel tekib probleeme, siis võid sealsamas lehel Advanced prooviks valida ka raadionupu Print directly to the printer.
Kasuta Device Manager´i abi, et kontrollida pordi seadistusi:
1. Tee ikoonil My Computer hiire paremklõps ja vali käsk Properties, ava leht Hardware, siis klõpsa nupule Device Manager. Kui Sul on oma printer ühendatud LPT porti, siis tee 2x klõps real Ports (COM & LPT) ja seejärel tee 2x klõps oma printeri vastaval pordil, st sellel pordil, mida kasutab Sinu printer ((näiteks ECP Printer Port (LPT1), mis ongi vaikimisi printeri pordiks)).
2. Uues dialoogiaknas vaata lehel General oblastis Device status, et kas seal on ikka kiri "This
device is working properly" (st antud seade töötab normaalselt).
Ava leht Resources ja kontrolli, et kas seal on
kõik korras. Näiteks on input/output (I/O)
ulatus standartse LPT1 pordi jaoks 0378-037A (aga füüsiline LPT2 port kasutab tavaliselt I/O 278). Samuti vaata,
et akna allosas oleks kirjutatud rida "No conflicts".
Kui Sul on enda printer aga lülitatud USB porti,
siis tee sealsamas Device Manageri aknas kahekordne
klõps real Universal Serial Bus Controllers ja seejärel kontrolli samamoodi üle ka seal olevad kontrollerid ja
ka USB Printing Support.
Lõpuks tee ka 2x klõps real USBNULL ..... ja kontrolli samamoodi seal all olevat oma printerit...
NB! Kui Sa avad selle Device
Manageri akna ja kui esineb probleeme, siis kuvatakse seal vastava rea
ees kas "?" või "!"
märk ja Sa saad hakata kohe sealt viga uurima!
Kui portidega esineb konflikte, siis võid lugeda ka seda artiklit (inglise
keeles).
Paljusid printeri pordiga seotud probleeme saab lahendada pordi eemaldamisega ja siis tema ümberinstalleerimisega:
1. Tee ikoonil My Computer hiire paremklõps
ja vali käsk Properties, ava leht Hardware,
siis klõpsa nupule Device Manager.
2. Tee 2x klõps real Ports (COM & LPT),
et laiendada kaustapuud ja siis tee oma printeri vastavl pordil ((näiteks
kasutad Sa tavaliselt porti ECP Printer Port (LPT1))
hiire paremklõps ja vali käsk Uninstall.
3. Seejärel tee kompuutri ümberlaadimine.
4. Nüüd tuvastab Windows automaatselt Sinu printeri pordi ja täida
ekraanile ilmuvaid juhiseid, et lõpetada pordi ümberinstallimine.
Kui aga Sinu porti ei suudeta pärast restarti automaatselt tuvastada, siis:
a. Klõpsa Start - Control Panel ja tee 2x klõps ikoonil Add Hardware.
b. Klõpsa Next ja Windows üritab nüüd
ise leida uusi seadmeid ja kui ta need leiab, siis ta ka nad ise installib.
Kui ta ka
nüüd ei avasta Sinu kustutatud porti, siis vali
sealt raadionupp Yes, I have already connected the hardware ja klõps Next.
c.
Klõpsa ECP Printer Port (LPT1) või
siis oma USB port ja siis Next.
d. Järgi ekraanile ilmuvaid juhiseid ja siis klõpsa Finish.
Kui pordi installimine on lõppenud, tee uuesti kontrollprintimine...
1. Tee ikoonil My
Computer paremklõps ja vali käsk Manage.
2. Tee konsoolipuul 2 x klõps real Services and
Applications ja siis klõpsa Services.
3. Keri nüüd akna paremas pooles lifti seni, kuni jõuad reani Print Spooler ja tee temal 2 x klõps. Avatakse Print Spooler Properties dialoogiaken nagu ka siin all jooniselt näha
on:
Veendu, et Startup type oleks paigaldatud Automatic ja, et Service status oleks paigaldatud Started.
Kui nii ei ole, siis tee vajalikud muudatused.
Kui Sa üritad Internet Explorerist printida mingit lehte, siis võid Sa saada järgmise teate: "an error has occurred in the script on this page." Et seda probleemi lahendada, selleks ava Internet Explorer ja tee:
1. Menüüs Tools vali käsk Internet
Options.
2. Ava leht Advanced, keri allapoole ja korista
linnuke ruudust Enable third-party browser extensions.
3. Klõpsa OK, sulge Internet Explorer ja tee kompuutri ümberlaadimine.
NB! Pea aga meeles, et kui Sa antud parameetri
välja lülitad, siis ei saa Sinu IE brauser kasutada juurdeinstallitud
täiendusi(nn add-ons), näiteks nagu Yahoo
Companion või Google Toolbar. Seega, kui Sul printida ei
ole vaja, võid sa sinna ruutu linnukese jälle tagasi panna...
Kui tekib probleeme
bidirectional printimisega, siis lülita bidirectional printimine
välja ja saada dokument uuesti printimisse:
1. Ava kaust Printers and Faxes.
2. Tee oma printeril paremklõps ja vali käsk Properties.
3. Ava leht Ports ja korista linnuke ruudust Enable
bidirectional support ja vajuta OK.
Sa võid ka selle dokumendi välja printida, mnjah..., kui Sul printer ikka töötab :)